World's #1 Company for Original Stock Certificates & Old Stock Research Services Since 1880 - Rated A+ by Better Business Bureau

Historic Stocks and Bonds                                              
Quality Research Service Since 1880                                   


What our customers say:




 




News of the World Limited ( Pre Rupert Murdoch's phone hacking scandal and closure) -  England 1936  

News of the World Limited ( Pre Rupert Murdoch's phone hacking scandal and closure) - England 1936

Product #: newitem260751944

Normal Price: $495.00
Our Sales Price: $395.00

(You Save: 20%)

Qty:

PRODUCT DESCRIPTION  
Beautiful uncancelled certificate from the News of the World Limited issued in 1936. This historic document has an ornate vignette of the company's name on top center. This item has the original signatures of the Company’s Directors, and Registrar, and is over 76 years old.



Scripophily.com is a name you can TRUST!
Certificate Vignette



The News of the World was a national red top newspaper published in the United Kingdom from 1843 to 2011. It was at one time the biggest selling English language newspaper in the world, and at closure still had one of the highest English language circulations. Originally established as a broadsheet by John Browne Bell, the Bells sold to Lascelles Carr in 1891; in 1969 it was bought from the Carrs by Rupert Murdoch's media firm News Limited. Reorganised into News International, itself a subsidiary of News Corporation, it was transformed into a tabloid in 1984. News of the World was the Sunday sister paper of The Sun. The newspaper concentrated on celebrity-based scoops and populist news. Its fondness for sex scandals gained it the nicknames News of the Screws and Screws of the World.[5] It had a reputation for exposing national or local celebrities as drug users, sexual peccadilloes, or criminals, setting up insiders and journalists in disguise to provide either video or photographic evidence, and phone hacking in ongoing police investigations.[6][7] Sales averaged 2,812,005 copies per week in October 2010.[8]

From 2006, allegations of phone hacking began to engulf the newspaper. These culminated in the revelation on 4 July 2011 that, nearly a decade earlier, a private investigator hired by the newspaper had intercepted and deleted the voicemail of missing British teenager Milly Dowler, who was later found murdered. However, a Scotland Yard spokesperson later admitted at the Leveson Inquiry that it had not been a private investigator who had deleted Dowler's voicemail.

Amid a public backlash and the withdrawal of advertising, News International announced the closure of the newspaper on 7 July 2011.[7][9] The scandal deepened when the paper was alleged to have hacked into the phones of families of British service personnel killed in action. Senior figures on the newspaper have been held for questioning by police investigating the phone hacking and corruption allegations. Arrested on 8 July 2011 were former editor Andy Coulson and former News of the World royal editor Clive Goodman, the latter jailed for phone hacking in 2007. The former executive editor Neil Wallis was arrested on 15 July 2011 and former editor Rebekah Brooks, the tenth person held in custody, on 17 July 2011.

On a visit to London on 17 February 2012, Murdoch announced he was soon to launch a Sunday edition of The Sun, widely seen as a successor to the News of the World. On 19 February 2012 it was announced that the first edition of The Sun on Sunday would be printed on 26 February 2012.[10] It would employ a number of former News of the World journalists.

The newspaper was first published as The News of the World on 1 October 1843, by John Browne Bell in London.[11] Priced at three pence (equal to £1.04 today), even before the repeal of the Stamp Act (1855) or paper duty (1861), it was the cheapest newspaper of its time[12] and was aimed directly at the newly literate working classes. It quickly established itself as a purveyor of titillation, shock and criminal news. Much of the source material came from coverage of vice prosecutions, including transcripts of police descriptions of alleged brothels, streetwalkers, and "immoral" women.

Before long, the News of the World established itself as the most widely read Sunday paper, with initial sales of around 12,000 copies a week. Sales then suffered because the price was not cut following the abolition of newspaper taxes and the paper was soon no longer among the leading Sunday titles, selling around 30,000 by 1880, a greater number but a smaller proportion, as newspaper sales had grown hugely. The title was sold by the Bell family in 1891 to Lascelles Carr who owned the Welsh Western Mail. As editor, he installed his nephew Emsley Carr, who held the post for 50 years. But the real engine of the paper's now quick commercial success was George Riddell, who reorganised its national distribution using local agents. Matthew Engel, in his book Tickle the Public: One Hundred Years of the Popular Press (Gollancz, 1996), says that the News of the World of the 1890s was "a very fine paper indeed". The paper was not without its detractors, though. As one writer later related:

Frederick Greenwood, editor of the Pall Mall Gazette, met in his club one day Lord Riddell, who died a few years ago, and in the course of conversation Riddell said to him, "You know, I own a paper."

"Oh, do you?" said Greenwood, "what is it?"

"It's called the News of the World—I'll send you a copy," replied Riddell, and in due course did so. Next time they met Riddell said, "Well Greenwood, what do you think of my paper?"

"I looked at it," replied Greenwood, "and then I put it in the waste-paper basket. And then I thought, 'If I leave it there the cook may read it'—so I burned it!"

By 1912, the circulation was two million and around three million by the early 1920s. Sales reached four million by 1939. This success encouraged other similar newspapers, of which the Sunday People, the Daily Mail, the Daily Express and the Daily Mirror are still being published.

In 1928, the paper began printing in Manchester on the presses of the News Chronicle in Derby Street, moving in 1960 into Thomson House, Withy Grove (formerly known as Kemsley House) when the News Chronicle closed. The move to Thomson House led to the immediate closure of the Empire News, a paper printed there and mainly circulating in the North of England and Wales with a circulation of about 2.5 million. Officially the Empire News and News of the World merged but Thomson House was already printing the Sunday Pictorial (to become the Sunday Mirror) and Sunday Times and did not have any further capacity with the News of the World arriving.

The paper's motto was "All human life is there". The paper's name was linked with sports events as early as 1903 when the golfing tournament The News of the World Match Play Championship began (now under British PGA auspices). The News of the World Darts Championship existed from 1927 on a regional basis and became a national tournament from 1947 to 1990. There was also a News of the World Championship in snooker from 1950 to 1959 which eclipsed the official professionals' competition for a number of years. In athletics, the Emsley Carr Mile race was started in 1953 in memory of the former editor, and is still run annually. The paper's Football Annual was a long-standing publication, and a Household Guide and Almanac was also published at one time.

By 1950, the News of the World had become the biggest-selling newspaper in the world with a weekly sale of 8,441,000 and individual editions sold over 9 million copies.

The newspaper passed into the hands of Rupert Murdoch's News Ltd. in 1969, following an acrimonious year-long struggle with Robert Maxwell's Pergamon Press. Maxwell's Czech origin, combined with his political opinions, provoked a hostile response to his bid from the Carrs and from the editor of the News of the World, Stafford Somerfield, who declared that the paper was—and should remain—as British as roast beef and Yorkshire pudding.

News Ltd. arranged to swap shares in some of its minor ventures with the Carrs and by December it controlled 40 percent of the NOTW stock. Maxwell had been supported by the Jackson family (25% shareholders), but Murdoch had gained the support of the Carr family (30%) and then-chairman William Carr.

In January 1969, Maxwell's bid was rejected at a shareholders' meeting where half of those present were company staff, temporarily given voting shares. It was Murdoch's first Fleet Street acquisition. Maxwell accused Murdoch of employing "the laws of the jungle" to acquire the paper and said he had "made a fair and bona fide offer... which has been frustrated and defeated after three months of [cynical] manoeuvring." Murdoch denied this, arguing the shareholders of the News of the World Group had "judged [his] record in Australia."

Illness removed Sir William Carr from the chairmanship in June 1969, and Murdoch succeeded him.

The newspaper often had to defend itself from libel charges and complaints to the Press Council (later the Press Complaints Commission) as a result of certain news-gathering techniques, such as entrapment, and contentious campaigns. Some of the best-known cases have been the "Bob and Sue" case with reporter Neville Thurlbeck, and various cases involving journalist Mazher Mahmood.

From 1981 a magazine (Sunday) was included with the paper, and in 1984 the paper itself changed from broadsheet to tabloid format. The paper was printed in Hertfordshire, Liverpool, Dinnington near Sheffield, Portsmouth and Glasgow, with a separate edition produced in Belfast. It was also printed at a number of sites abroad including Dublin, Madrid, Brussels, Cyprus and Orlando in Florida, USA.

In 1985, the News of the World moved out of Thomson House when the building was bought by the tycoon Robert Maxwell (and renamed Maxwell House) and after a short spell on the Daily Express presses in Great Ancoats Street moved to a new plant at Knowsley on Merseyside.

It was announced on 7 July 2011 that, after 168 years in print, the newspaper would print its final edition on 10 July 2011 following revelations of the ongoing phone hacking scandal, with the loss of 200 jobs. The paper announced that all profits from the final edition – 74 pence out of the £1 cover price – would go to "good causes", and advertising space would be given to charities; the remaining 26 pence for each copy went to retailers selling the paper and to wholesalers. Shutting the newspaper cost News Group Newspapers around £240m.

Downing Street said it had no role in the decision. James Murdoch has claimed that the company is fully co-operating with ongoing police investigations.

The 10 July 2011 edition of the News of the World carried its final headline, "Thank You and Goodbye", superimposed on top of a collage of past front pages. The back cover featured an out-of-context quote from George Orwell in 1946, and a recent quote from a NotW reader. The final edition also included a 48-page pullout documenting the history of the paper. On 9 July 2011, after production of the final edition wrapped, editor Colin Myler led the staff out of the building, where he held a press conference thanking the staff and its readers, concluding, "In the best tradition, we are going to the pub." In the paper's final editorial, the unsigned statement says that "Phones were hacked, and for that this newspaper is truly sorry... there is no justification for this appalling wrongdoing." The final edition sold 3.8 million copies, about a million more than usual. The company subsequently announced it would be giving revenues from the last edition, some £2.8 million, to charity.

There was soon speculation that News International would launch a Sunday edition of The Sun to replace the News of the World, and it did, on 26 February 2012.[22] The web domain names sunonsunday.co.uk, thesunonsunday.co.uk and thesunonsunday.com were registered on 5 July 2011 by News International Newspapers Limited. A similar domain sunonsunday.com is not affiliated, having been registered in Italy on 24 September 2007.

History from Wikipedia, Encyberpedia and OldCompany.com (old stock certificate research service)

Product #: newitem260751944

Normal Price: $495.00
Our Sales Price: $395.00

(You Save: 20%)

Qty:
 

Scripophily.com and Old Company Research Press Releases

See Stock Certificate Expert Bob Kerstein, CEO Scripophily.com
discuss Stock Certificates in Bloomberg ,  the Associated Press ,
CNBC with Jane Wells discussing the Facebook IPO,
Inside Edition and the Today Show

Subscribe to our New Free RSS New Products Feed in a Reader

Subscribe to Our New Product Additions Feed by Email


We will always maintain our founding commitment to customer satisfaction and the delivery of an educational product with an enjoyable shopping experience.  Please let us know how we may be of service to you.



Scripophily has been
fully tested by
Norton Safe
Web

Bookmark and Share


Scripophily has been featured on CNN, CNBC, CBS, WSJ, Barrons, and many other fine publications
See Scripophily.com in the News at Scripophilynews.com


Note:
All Old Stock and Bond Certificates are actual authentic certificates and are sold only as collectibles. We do not sell reproductions and offer a lifetime guarantee to the authenticity of everything we sell.

All Rights Reserved. © 1996 - 2017

 
Scripophily.com is a name you can TRUST!
American Institute of
Certified Public Accountants

Scripophily.com is a name you can TRUST!
Virginia Society CPA's
Bob Kerstein, Member
Click to Verify Trust Certificate - Yahoo is a licensee of the TRUSTe� Privacy Seal Program



  Scripophily.com is a name you can TRUST!
American Numismatic Association

Securities and Exchange
Commission Historical Society


Society of Paper Money Collectors
Member
Scripophily.com - Gift of History -  BBB Membership Seal
Better Business
 Bureau Member
Rated A+